telefonisch spreekuur specialist ziekenhuis

december 26, 2018 2 Door Planetfirst

Veel mensen hebben een kleine vraag aan hun specialist. Ze hebben tijdens hun bezoek veel informatie gekregen, maar als ze dat even hebben laten bezinken thuis, komen er nog meer vragen naar boven. Of ze hebben na een ingreep wat kleine ervaringen en weten niet zeker of dat vanzelf over gaat of dat er wel naar gekeken moeten worden door de specialist. Vaak belt men naar het ziekenhuis en moet men of een bel afspraak maken waar men weer een aantal dagen op moet wachten, of men wordt eerst door verwezen naar de huisarts of men krijgt een afspraak om naar het ziekenhuis te komen met meestal ook minimaal 2 weken wachttijd.

Veel mensen raken hier onzeker van en het maken van een afspraak met de medisch specialist is kostbaar en zorgt voor druk op de specialisten. De antwoorden zijn vaak kort. Mijn voorstel is dat specialisten hun co assistenten een telefonisch spreekuur laten bemannen. Zij kunnen elkaar afwisselen. De coassistent kan in staat zijn om de vragen te inventariseren en in een vast overleg de vragen  met de specialist door te nemen om daarna de patient terug te bellen met een antwoord of advies. Hierdoor kunnen patiënten veel sneller geholpen worden en worden dure afspraken voorkomen. De coassistent doet hierdoor ervaring op.

Please follow and like us: